Загальна кількість переглядів сторінки

Поради учням

Загальні правила вивчення математики

  1.         Робота з вивчення математики має бути систематичною, щоденною, без будь-яких перерв, за винятком, звичайно, днів відпочинку.
  2.     Намагайтеся відразу зрозуміти все, що вивчаєте на уроках, засвоїти дії, вміння, які відпрацьовуються на уроках.
  3.     Прагніть «докопуватися» до головного, загальних основ матеріалу, що вивчаєте.
  4.    Головною метою вивчення математики має бути не просте запам’ятовування тих або інших означень, теорем, формул і навіть не просте опанування їх, уміння використовувати їх під час розв’язування задач (усе це, значно, потрібно), а засвоєння та оволодіння ідеями й методами математичної науки.
  5.      Привчіть себе до постійного самоконтролю і самооцінки своєї навчальної діяльності.
  6.      Адже ви вчитеся не для вчителя, не для батьків.
  7.     Ви вчитеся для себе, і вся ваша робота  - це робота для себе! Тому вчіться контролювати та оцінювати цю роботу самостійно. Пам’ятайте! Ви найбільше зацікавлені в її результатах.

Роль і місце учня на уроці

         Щоб кожен урок зробити повноцінним, треба твердо з’ясувати для себе такі правила:

  1.       Знання здобуваються переважно на уроці (домашні завдання лише закріплюють їх).
  2.     Не можна залишати нез’ясованим те, що не зрозуміли на уроці.
  3.     На уроці потрібно бути дуже уважним.
  4.     Розвивайте мислення, пам'ять, спостережливість, уміння конспектувати, формуйте вміння і навички застосовувати математичні знання в життєвих ситуаціях.
  5.     Не заучуйте, а відкрийте для себе нові істини.
  6.     Не втрачайте на уроці жодної хвилини. Втрачені хвилини ведуть до втрати годин, днів, років.
  7.    Кожен урок повинен не тільки давати вам нові знання, але й виховувати переконання, розширювати світогляд.

Організація домашньої роботи з математики
  1.      Ознайомтеся із завданням.
  2.            Пригадайте, що вивчали на уроці, перегляньте записи в зошиті.
  3.       Прочитайте і засвойте матеріал підручника.
  4.       Виконайте письмові завдання.
  5.       Складіть план відповіді.

Як навчитися відповідати на уроці

  1.      Відповідаючи на уроці, не забувайте, що ваше завдання  -  не тільки зрозуміти і запам'ятати, але й бути готовими продемонструвати власні знання.
  2.      Уважно поставтеся до запитання учителя.
  3.      Перш ніж відповісти, зрозумійте, що від вас вимагають.
  4.      Відповідь повинна бути максимально стислою (означення, формула).   (Якщо у вас  думки є, а слів не вистачає, то треба накопичувати математичний словниковий запас (складати на уроці конспект за вчителем, читаючи про себе, відтворювати вголос прочитане).
  5.      Готуючись до уроків, чітко уявіть собі найкращі зразки відповідей товаришів.
  6.      Стежте не тільки за тим, що розповідає вчитель, але й за тим, як він це робить, за побудовою і виразністю його мовлення.
  7.    Вислухавши запитання, швидко обміркуйте, як на нього відповідати, пригадайте план відповіді, не хвилюйтесь і відповідайте.
  8.      Під час відповіді дивітися на вчителя, а не на учнів, оскільки їх поведінка може збити вас.
  9.     Не слухайте підказок, вони можуть бути неправильними, підказка не додасть знань тому, хто відповідає.


Як розв'язувати задачі

  1.      Вдалий рисунок  -  хороший помічник, з ним ідея розв'язання "прийде сама". Якщо умова дозволяє, кресліть у масштабі.
  2.      Уникайте креслити окремі випадки (прямокутний, рівнобедрений трикутники тощо), якщо це не передбачано умовою  задачі.
  3.      "Задано"  -  рисуйте синім кольором, "знайти"  -  червоним. Це допомагає сконцентрувати думку на головному.
  4.      Відведіть 2 - 3 хв на ретельне вивчення умови. Що дано? Що потрібно знайти? Чи можна сформулювати задачу в інший спосіб? Чи можна знайти зв'язок між цією задачею і якою-небудь задачею з відомим розв'язанням?
  5.      Якщо задача складна, складіть план розв'язання.
  6.      Вдала допоміжна побудова іноді одразу розкриває секрет умови задачі.
  7.     Спотворений у просторовому рисунку перетин побудуйте поряд у натуральному вигляді  -  прямий кут стане дійсно прямим, подібність трикутників стане явною. 
  8.     У стереометрії добре допомагає модель, навіть поспішно складена з паперу.
  9.      Нічого не виходить? Не сумуйте! Проведіть наново загальний аналіз  -  навіть О. Суворов  визнавав необхідність вчасно відступити. Математичні викладки почніть знову, оскільки дуже важко знайти неточності в старих записах. Раціональний вибір невідомих  - справа тонка. Мобілізуйте весь свій досвід та інтуїцію! Не бійтеся застосовувати систему рівнянь у геометрії. Максимум уважності. Розв'язання може бути зведене нанівець через один тільки забутий знак "мінус". Не сподівайтеся на сусіда! Самостійність  - обов'язковий елемент навчання.
  10.      Коли задачу розв'язано, погляньте: можливо, знайдете більш вишукане або раціональніше розв'язання! Адже математика найбільш таємничний і романтичний предмет.



Даний матеріал взято з науково-методичного журналу 
Математика в школах України №19 -21, липень 2013 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар