Загальні правила
вивчення математики
- Робота з вивчення математики має бути систематичною, щоденною, без будь-яких перерв, за винятком, звичайно, днів відпочинку.
- Намагайтеся відразу зрозуміти все, що вивчаєте на уроках, засвоїти дії, вміння, які відпрацьовуються на уроках.
- Прагніть «докопуватися» до головного, загальних основ матеріалу, що вивчаєте.
- Головною метою вивчення математики має бути не просте запам’ятовування тих або інших означень, теорем, формул і навіть не просте опанування їх, уміння використовувати їх під час розв’язування задач (усе це, значно, потрібно), а засвоєння та оволодіння ідеями й методами математичної науки.
- Привчіть себе до постійного самоконтролю і самооцінки своєї навчальної діяльності.
- Адже ви вчитеся не для вчителя, не для батьків.
- Ви вчитеся для себе, і вся ваша робота - це робота для себе! Тому вчіться контролювати та оцінювати цю роботу самостійно. Пам’ятайте! Ви найбільше зацікавлені в її результатах.
Роль і місце учня на уроці
Щоб
кожен урок зробити повноцінним, треба твердо з’ясувати для себе такі правила:
- Знання здобуваються переважно на уроці (домашні завдання лише закріплюють їх).
- Не можна залишати нез’ясованим те, що не зрозуміли на уроці.
- На уроці потрібно бути дуже уважним.
- Розвивайте мислення, пам'ять, спостережливість, уміння конспектувати, формуйте вміння і навички застосовувати математичні знання в життєвих ситуаціях.
- Не заучуйте, а відкрийте для себе нові істини.
- Не втрачайте на уроці жодної хвилини. Втрачені хвилини ведуть до втрати годин, днів, років.
- Кожен урок повинен не тільки давати вам нові знання, але й виховувати переконання, розширювати світогляд.
Організація
домашньої роботи з математики
- Ознайомтеся із завданням.
- Пригадайте, що вивчали на уроці, перегляньте записи в зошиті.
- Прочитайте і засвойте матеріал підручника.
- Виконайте письмові завдання.
- Складіть план відповіді.
Як навчитися відповідати на уроці
- Відповідаючи на уроці, не забувайте, що ваше завдання - не тільки зрозуміти і запам'ятати, але й бути готовими продемонструвати власні знання.
- Уважно поставтеся до запитання учителя.
- Перш ніж відповісти, зрозумійте, що від вас вимагають.
- Відповідь повинна бути максимально стислою (означення, формула). (Якщо у вас думки є, а слів не вистачає, то треба накопичувати математичний словниковий запас (складати на уроці конспект за вчителем, читаючи про себе, відтворювати вголос прочитане).
- Готуючись до уроків, чітко уявіть собі найкращі зразки відповідей товаришів.
- Стежте не тільки за тим, що розповідає вчитель, але й за тим, як він це робить, за побудовою і виразністю його мовлення.
- Вислухавши запитання, швидко обміркуйте, як на нього відповідати, пригадайте план відповіді, не хвилюйтесь і відповідайте.
- Під час відповіді дивітися на вчителя, а не на учнів, оскільки їх поведінка може збити вас.
- Не слухайте підказок, вони можуть бути неправильними, підказка не додасть знань тому, хто відповідає.
Як розв'язувати задачі
- Вдалий рисунок - хороший помічник, з ним ідея розв'язання "прийде сама". Якщо умова дозволяє, кресліть у масштабі.
- Уникайте креслити окремі випадки (прямокутний, рівнобедрений трикутники тощо), якщо це не передбачано умовою задачі.
- "Задано" - рисуйте синім кольором, "знайти" - червоним. Це допомагає сконцентрувати думку на головному.
- Відведіть 2 - 3 хв на ретельне вивчення умови. Що дано? Що потрібно знайти? Чи можна сформулювати задачу в інший спосіб? Чи можна знайти зв'язок між цією задачею і якою-небудь задачею з відомим розв'язанням?
- Якщо задача складна, складіть план розв'язання.
- Вдала допоміжна побудова іноді одразу розкриває секрет умови задачі.
- Спотворений у просторовому рисунку перетин побудуйте поряд у натуральному вигляді - прямий кут стане дійсно прямим, подібність трикутників стане явною.
- У стереометрії добре допомагає модель, навіть поспішно складена з паперу.
- Нічого не виходить? Не сумуйте! Проведіть наново загальний аналіз - навіть О. Суворов визнавав необхідність вчасно відступити. Математичні викладки почніть знову, оскільки дуже важко знайти неточності в старих записах. Раціональний вибір невідомих - справа тонка. Мобілізуйте весь свій досвід та інтуїцію! Не бійтеся застосовувати систему рівнянь у геометрії. Максимум уважності. Розв'язання може бути зведене нанівець через один тільки забутий знак "мінус". Не сподівайтеся на сусіда! Самостійність - обов'язковий елемент навчання.
- Коли задачу розв'язано, погляньте: можливо, знайдете більш вишукане або раціональніше розв'язання! Адже математика найбільш таємничний і романтичний предмет.
Даний матеріал взято з науково-методичного журналу
Математика в школах України №19 -21, липень 2013 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар